Stories: současná big data zklamala očekávání

Korporacím dnes nechybí data nebo další možnosti jejích ručního zpracování. Ale nástroj, který ze záplavy pohledů vybírá automaticky ty finančně podstatné a dává možnost s nimi pracovat napříč týmy. To si myslí trojice  datových odborníků Filip Doušek, Peter Fedoročko a Vojta Roček, a z myšlenky hodlá udělat prosperující záležitost. Po roce výzkumu odhalili svůj nový projekt Stories. Stories automaticky vyhledává finančně nejdůležitější trendy, zpracovává je v příběhy a umožňuje s nimi dále pracovat v rámci celé organizace. S dostatečným časovým předstihem by tak projekt měl detekovat nové trendy a zvyšovat výkonnost a správné rozhodování napříč firmou. Cílem Stories je radikálně změnit řízení velkých firem. Zjevně v tom nejsou sami, s představením startupu rovnou oznámili taky seed investici 15 milionů korun od společnosti Logio zaměřující se na optimalizaci dodavatelských řetězců a firem. Za investovanou částku získává podíl 12,5 procenta, což ze startupu, o kterém jste doteď neslyšeli, dělá firmu s valuací na úrovni 120 milionů korun. „O investici do takového projektu jsme nepochybovali. Díky spolupráci můžeme spojit naše dosavadní zkušenosti a nabídnout klientům komplexnější řešení,“ uvedl CEO Logia, Tomáš Formánek.

Současná big data zklamala očekávání

„Všichni tři máme tu samou zkušenost z nasazování business intelligence nástrojů u globálních firem. Současná big data zklamala očekávání, místo vyšší jistoty v rozhodování a větší svobody zabývat se strategií přinesla naopak zahlcení bezvýznamnými informacemi,“ vysvětluje Filip Doušek. „Stories patří do příští generace datových nástrojů. Ta bude hledat trendy automaticky a zároveň umožní nalezené byznysové příběhy sdílet v rámci celé organizace,“ věří Doušek. První výsledky získal startup ze zkušební implementace řešení u pilotních zákazníků, mezinárodních korporací z oboru prodeje rychloobrátkového spotřebního zboží (FMCG retail) a bankovnictví. Na základě těchto potvrzení se proto v létě tvůrci rozhodli jít do projektu naplno. Logo StoriesProblémem dnešního řízení firmy není podle zakladatelů Stories nedostatek informací, ale ztráta času, pozornosti a zdrojů řešením těch nepodstatných. Cloudová služba proto na základě dat nepřetržitě hledá, kde je největší potenciál ke zlepšení prodejů a kde naopak nečinnost způsobí největší finanční škody. Tyto informace pak předá zodpovědným manažerům. „Jako první nástroj na světě provádíme takzvanou datovou kombinatoriku. Přistupujeme k datům hrubou výpočetní silou. Naše algoritmy vybírají z milionů pohledů ty trendy, které mají největší byznysový dopad,“vysvětluje Fedoročko. Startup věří, že právě kombinace speciálních algoritmů určujících prioritu jednotlivých pohledů je nyní největší technologickou hodnotou Stories. Z týmu necelých deseti lidí tvořili více než polovinu vědci, zejména z oboru aplikovaných matematicko-stochastických metod. „Na rozdíl od jiných oborů je Česká republika pro nás jako datový startup ideálním prvním trhem. Máme tady velké množství prvotřídních datových odborníků a zároveň zde sídlí pobočky a vývojová centra globálních hráčů, našich potenciálních zákazníků,“ uvedl Roček. ( článek vyšel původně na TyInternety.cz )